środa, 8 lutego 2017

ДАР МУДРОСТІ

ДАР МУДРОСТІ
(БАЧЕННЯ ДІЙСНОСТІ БОЖИМИ ОЧИМА)

ЛИСТОПАД

1.      Ділення життям
Мета: створення і будування спільноти.
Під час символічного частування ділимося радощами і труднощами, яких досвідчили від попередньої зустрічі кола. Поділімося зі спільнотою кола, яким чином нам вдалося або не вдалося побороти спокусу егоїстичного розв’язання життєвих ситуацій, які ми переживали за останній місяць.

2.      МОЛИТОВНА ЧАСТИНА
Мета: спільні роздуми над Божим Словом – допомога в реалізації ідеалу подружньої і родинної спільноти згідно з Євангелієм; спільна молитва – спосіб глибшого порозуміння, духовної єдності усвідомлення присутності Христа.

• Ділення Божим Словом – Іов 28, 12-28 а також спільна молитва кола, як відповідь на Боже Слово.
(як молитву до Святого Духа можна використати один з текстів поданих нижче)

Молитва, яку навчив батько св. Йоана Павла ІІ:
Святий Духу, прошу Тебе:
про дар мудрості, для кращого пізнання Тебе і Твоїх Божих досконалостей,
про дар розуму, для кращого розуміння духа таємниць святої віри,
про дар вміння, щоб в житті керуватись принципами тої ж віри,
про дар поради, щоб я у всьому в Тебе шукав поради і в Тебе її завжди знаходив,
про дар мужності, щоб жоден страх, жодні земні погляди, не могли мене від Тебе відірвати,
про дар побожності, щоб я завжди служив Твоєму Маєстату з синівською любов’ю,
про дар боязні Божої, щоб я боявся гріха, який Тебе, о Господи, ображає.
Молитва св. Йоана ХХІІІ:
Святий Духу, Утішителю, благоволи вдосконалити в нас справу, розпочату Ісусом. Вчини, щоб молитва, яку заносимо від імені цілого світу, була міцна і постійна. Прискор нам час глибокого внутрішнього життя. Розпали в нас апостольський запал, який би досягнув всіх людей та всі народи, адже всі є відкупленими Кров’ю Христа та всі становлять Його спадщину. Сокруши в нас вроджену пиху та піднеси нас на вершини покори, справжньої боязні і великодушної відваги.
Нехай жодні земні окови не перешкоджають нам у виконанні нашого покликання. Нехай через самолюбну користь та через наше недбальство не будуть потоптані права справедливості. Нехай жодні розрахунки не приведуть  широкого розмаху любові до тісних, малих егоїзмів. Нехай все в нас буде чисте і велике: пошук та любов до правди, готовність до жертв, готовність на хрест і на смерть. Нехай все буде згідно з останньою молитвою Сина до Отця і з тим потоком Твоєї любові, котра з волі Отця і Сина спливла на Церкву, на її інституції, на окремі душі і народи цілого світу. Амінь.

• Розарій ( з доповненнями).
• Молитва за заступництвом слуги Божого о. Франциска Бляхницького

Боже, Отче Всемогутній, дякуємо Тобі за Твого Священика слугу Божого о. Франциска, якого Ти наділив особливим даром послідовної віри, так що він неподільно віддав своє життя для Твого служіння.
Дякуємо Тобі за те, що дозволив йому гаряче любити Твою Церкву та розуміти, що найглибшим принципом його життя та плідності є добровільне віддання себе Твоєму Синові, за прикладом Непорочної, Матері Церкви.
Дякуємо Тобі також за те, що через священика Ти розбудив на нашій землі Рух Світло-Життя, який прагне виховувати своїх учасників до віднаходження себе в даруванні себе, таким чином долучаючись до зростання живих спільнот Церкви.
Будь прославлений, Господи, в твоєму слузі отці Франциску, в його житті та справі, та благоволи прославити своє Ім’я, вділяючи нам через його заступництво благодаті, про які ми покірно просимо. Амінь.

3.      ФОРМАЦІЙНА ЧАСТИНА
Мета: підтримка і поглиблення віри. Ця мета здійснюється в двох етапах:

1.      Ділення виконанням зобов’язань в молитовній атмосфері
Мета: ділення зі спільнотою своїми досягненнями в духовному житті.
• Ділимося зі спільнотою виконанням всіх зобов’язань: як їх реалізація впливає на наше життя, яке з них найбільш впливає на розвиток любові до Бога і людей?

2.      Обговорення нової теми
Мета: обмін поглядів на подану і завчасно приготовлену тему.

В цьому місяці розглянемо тему:
ДАР МУДРОСТІ
(Бачення дійсності Божими очима)

Фрагменти катехези проголошеної папою Франциском під час загальної аудієнції 9 квітня 2014 року.

            Знаєте, що Святий Дух є Тим, хто оживляє життєву силу Церкви і кожного окремого християнина: є любов’ю Бога, котрий з нашого серця робить собі житло і входить в єдність з нами. Він завжди з нами. Є в нас завжди, в нашому серці.
            Сам Дух є «даром Божим» в найвищому ступені (пор Йн 4, 10) і в свою чергу сам уділяє різні свої духовні дари тим, котрі Його приймають. Церква окреслює їх сім. Це число, яке символічно говорить: повнота, цілісність. Ми їх вчимо, коли готуємося до таїнства миропомазання, а прикликаємо їх в старожитній молитві названій «Секвенція до Святого Духа». Ось ці дари: мудрість, розум, рада, сила, знання, побожність і страх Божий.

1.      Отже першим даром Святого Духа згідно цього традиційного списку є дар мудрості. Не йдеться тільки про людську мудрість, яка є наслідком пізнання і досвіду. В Святому Писанні мова йде про те, що Соломон підчас коронації на царя Ізраїлю просив Бога про дар мудрості. Отже мудрість – це бачення дійсності Божими очима. Просто це є бачення світу, ситуації, обставин, проблем Божими очима. Власне це є дар мудрості. Іноді спостерігаємо речі згідно наших уподобань, чи ситуації нашого серця, з любов’ю чи ненавистю, з заздрістю – це не бачення Божими очима. Мудрість це діло Святого Духа в нас, щоб ми бачили всі речі Божими очима.

2.      Але мудрість народжується з безпосередніх відносин з Богом, відносин дітей з Батьком. Коли маємо такі відносини, то Святий Дух обдаровує нас даром мудрості. Коли ми з’єднані з Господом, то Святий Дух якби перемінює наше серце і дозволяє йому побачити усю свою любов і вподобання.

3.      Отже Святий Дух робить християнина мудрим. Але це не означає, що він має відповідь на все, що усе знає, але в тому значенні, що знає «про Бога», знає як діє Бог, знає коли дана річ є від Бога, а коли не від Бога, знає цю мудрість, якою Бог наповнює наше серце. В цьому мудрому значенні людське серце має смак і запах Бога. Як же важливо, щоб в наших спільнотах були такі християни! Усе в них говорить про Бога і стає гарним і живим знаком Його присутності і Його любові. Це щось, чого не можемо організувати на «скору руку», не можемо створити самі власними силами: це є дар, яким Бог обдаровує тих, котрі стають послушними Його Духові. Маємо в собі, в нашому серці Святого Духа. Можемо Його слухати, або ні. Якщо слухаємо Святого Духа, то Він навчає дороги мудрості, обдаровує нас мудрістю, яка дозволяє нам побачити дійсність Божими очима, слухати Божими вухами, любити Божим серцем, судити речі Божим судом. Саме це є мудрість, якою обдаровує нас Святий Дух, а ми всі можемо її мати. Тільки потрібно про неї просити Святого Духа. Подумайте про маму вдома з дітьми: коли одне з них робить одне, а інше думає про інше, і бідна мама бігає з одного кінця в другий з проблемами дітей. А коли мами втомляться і накричать на дітей, чи це мудрість? Чи крик на дітей є мудрістю? Ні! Але тоді, коли мама бере дитину делікатно напоумляє, говорячи: «Але так не поводяться, з тієї, чи тієї причини…», і терпеливо пояснює – чи це є Божа мудрість? Так! Саме це є те, що нам дає Святий Дух.
Або, наприклад, в подружжі виникла сварка, а потім не дивляться один на одного, або дивлять з викривленою гримасою на обличчі – чи це є Божа мудрість? Ні! Але якщо скажу, переживання минуло, помирімося, і заново йдімо разом вперед: чи це є мудрість? Саме це є дар мудрості. Нехай прийде він в наші домівки, разом з дітьми, для нас усіх! Цього не можна навчитися: це є дар Святого Духа. Тому маємо просити Господа, щоб дав нам Святого Духа і дав нам дар мудрості, Божої мудрості. Щоб нас навчив дивитися Божими очима, відчувати Божим серцем, говорити Божими словами. В такий спосіб, з цією мудрістю йдемо вперед, будуємо родину, будуємо Церкву і усі освячуємося. Просімо сьогодні про благодать мудрості. Це є велике прохання до Марії, Престолу мудрості, цього дару – щоб нам випросила цю благодать.

Повний текст катехези знаходиться за адресою:

Прочитати фрагмент конференції Катажини і Павла Мацєйовскіх «Жити дарами Святого Духа в подружжі і родині», яку виголосили під час паломництва до Каліші на тему дару мудрості і зв’язку цього дару з зобов’язанням: щоденної особистої молитви (Намет Зустрічі).
«В книзі Приповідок читаємо: «Хто здобуває мудрість, той любить свою душу» (Прип. 19,8а). В свою чергу св. Яків апостол в своєму посланні показує риси мудрості: «Мудрість, що сходить згори, найперше чиста, потім мирна, поблажлива, примирлива, милосердя та добрих плодів повна, безстороння, нелицемірна» (Як 3,17). Спробуймо, отже, ввійти в глибину цього дару, його сутність, щоб полюбити себе і приносити добрі плоди. Папа Франциск в своїй катехезі про цей дар вказує, що мудрість це здатність дивитися на все, тобто на світ, ситуації, обставини, проблеми Божими очима, а також, що народжується він з безпосередніх відносин з Богом. Дар мудрості це дивитися Божими очима, відчувати Божим серцем і говорити Божими словами. Якщо мудрість народжується з безпосередніх відносин з Богом, то потрібно нам зупинитися над даром на формаційній дорозі, яким є щоденна особиста молитва (Намет Зустрічі). Отець Франциск Бляхницький говорячи про Намет Зустрічі, підкреслював: «Заохочується, щоб кожен протягом дня знайшов час, на особисту розмову з Богом. Виявляється, що завжди спроба зустрічі в самотності з Богом з часом пробуджує життя молитви. Дуже важливим тут є момент особистого рішення, що це людина повинна свідомо знайти цей час для Бога. Коли хтось є вірним цій практиці, через якийсь визначений період часу, то починає в ньому діяти Святий Дух, починає в ньому пробуджуватися життя молитви». З огляду на те, що сказав папа Франциск, ми можемо ствердити, що людина вірна практиці щоденного Намету Зустрічі досвідчує Божої мудрості, яка народжується з безпосередніх відносин з Богом.
Засновник нашого Руху виокремив кілька важливих елементів в практиці Намету Зустрічі – молитва це зустріч; молитва це «окреме місце»; молитва це час для Бога; молитва це пережиття присутності Бога; молитва це розмова з Богом «віч на віч, як з приятелем». Отже, варто, сьогодні роздумуючи над даром мудрості, подивитися на скільки я вірний практиці щоденної особистої молитви, Намету Зустрічі.
Папа Франциск в своїй катехезі про дар мудрості дає також дуже конкретні приклади життя цим даром в подружній щоденності і родинній. Першим з них наводить відносини матері – дитини. Папа питає, коли мама втомиться і накричить на дитину, чи це є мудрість?Однозначно відповідає, що ні! Мудрість, в цьому випадку, полягає на терпеливому поясненню дитині, з якої причини дещо не робиться. І другий приклад – подружній – чи мудрістю є сварка подружжя, яка веде до того, що не дивляться одне на одного? І знову Папа однозначно відповідає, що ні! Мудрістю є примирення і разом йти вперед.
Просімо отже, разом з Марією, Престолом Мудрості, про цей дар для нашого особистого життя, подружнього і родинного, щоб ми на все дивилися Божими очима, щоб ми кожного дня знаходили час на зустріч з Ним на молитві.

Питання для ділення:
• Чим для нас є мудрість?
• Яким чином слова Святішого Отця Франциска змінили моє розуміння слова «мудрість»?
• Чи і яким чином формація, яку переживаємо в Домашній Церкві змінила наше бачення світу Божими очима і в який спосіб доростаємо до життя, яким керує Святий Дух?
• Як в цьому мені допомагає щоденна особиста молитва?

На закінчення зустрічі заохочуємо подружжя, щоб вибрали одне речення, одну думку з катехези, котра стане нагодою до роздумів і впровадження навчання Папи в життя.

Закінчення:
-         Встановлення дати і місця наступної зустрічі;
-         Коротка молитва і благословення Боже священиком.
Молімося про дар мудрості. Є вона «великим скарбом для людей, а ті, що нею користуються, стають учасниками божественної дружби». Це не знання, які дає світ, відкриває наука, але вміння розв’язувати життєві проблеми; це свідомість власної недосконалості і терпеливе вислуховування і прийняття порад, яких Бог уділяє всілякими способами. Просімо Духа Святого, щоб взяти участь в Його Мудрості.

Модератор: Духу Святий, Боже, уділи нам дару мудрості, щоб ми вміли належно розпізнавати Бога і Його прикмети, оцінювали усі речі в Божому світлі і бачили остаточну ціль нас самих і цілого світу. Через Христа, Господа нашого.
Всі: Амінь.

Думки для праці протягом місяця:
Під час особистої, подружньої і родинної молитви молімося про благодать дару мудрості – бачення очими Бога, для нас, наших подружь, родин.
• Виконуючи обов’язок регулярної зустрічі зі Словом Божим, прочитаймо Євангеліє від св. Луки і св. Йоана, шукаючи усі тексти, які стосуються Святого Духа, Його дарів, ведення. Поділімося зі спільнотою кола одним з зазначених фрагментів з попереднього місяця і вкажіть, чому він для вас важливий.
• Під час подружнього діалогу, знайдіть ситуацію з вашого життя, яка вказує на життя даром мудрості. Подякуймо Богу за мудрість, якою Дух Святий нас обдаровує. Перепросімо одне одного за ті ситуації, в яких не користувалися Божою мудрістю. Яким чином хочемо розвивати в собі і нашому подружжі бачення очима Божими? Прийняти регулу життя, яка є плодом подружнього діалогу.
• Прочитати спільно тексти наступної зустрічі, щоб приготуватися до ділення ними на зустрічі кола.

ТЕКСТИ ДЛЯ ГЛИБШОГО ОБГОВОРЕННЯ ТЕМИ
Фрагмент конференції: «Роль Духа Святого в християнському житті» Слуги Божого о. Франциска Бляхницького.
Чому Христос зіслав нам Святого Духа?
… Чому Христос зіслав нам Святого Духа? Євангеліє говорить – словами Христа – про кілька суттєвих плодів і наслідків прийняття Святого Духа.

Святий Дух наново народжує нас через прийняття Ісуса, як Господа і Спасителя
По-перше. Дух Святий народжує нас наново, нове народження, яке є умовою входу до Царства Божого, тобто до нового життя в Бозі, в єдності з Богом. Христос говорить до Никодима: Істинно, істинно кажу тобі: Коли хтось не вродиться з висоти, не бачити Йому Божого Царства (Йн 3,3; пор. Йн 1,12.13). Дух Святий дає нове життя, новий початок, повернення до себе – і це Святе Письмо називає новим народженням. Святий Дух необхідний для того, щоб наново народитися, щоб розпочати нове життя.

Святий Дух дозволяє нам пізнати правду
Далі. Святий Дух дає нам пізнати правду, ту правду, яку приніс нам Христос. Без Святого Духа ми неспроможні прийняти цю правду вірою, справжньою вірою, непохитною так, щоб на цій вірі будувати своє життя. Тому Христос говорить: «Кажу вам, однак, правду: Ліпше для вас, щоб я відійшов. Бо коли не відійду, то Утішитель до вас не зійде. Якщо ж відійду, - пришлю його до вас» (Йн 16, 7). І далі Христос говорить: «Тож коли зійде той, Дух істини, він і наведе вас на всю правду, - він бо не промовлятиме від себе, лише буде повідати, що вчує і звістить те, що настане. І прославить він мене, бо з мого візьме і звістить вам» (Йн 16, 13-14).

Святий Дух не приносить нам нового змісту, нової правди, іншої ніж приніс Христос, але вміщує цю правду в нашому нутрі, збуджує в нас віру, без котрої слово Христа не стане для нас Божим словом, котре можемо прийняти без будь-яких сумнівів. Тільки в Святому Дусі можемо прийняти Христову науку як правду. Не вистачить для цього звичайна інтелігенція, знання, розум, добра пам'ять, бо – як говорить псалом – «у твоїм світлі побачимо світло» (Пс 36, 10). Потрібно мати в собі внутрішнє світло Святого Духа, щоб пізнати Христа, як світло, щоб пізнати це світло, яке Христос переказує нам через своє Слово і через своє життя. Тому Святий Дух не приносить нового змісту щодо того, що приніс Христос, але без Святого Духа цей весь зміст залишився б тільки назовні нас. Ми не могли б цього змісту прийняти  в середину себе так, щоб він став для нас змістом нашого життя. Святий Дух ніби вводить в середину нас це життя, яке приніс Христос. Тоді воно стає нашою внутрішньою власністю і починаємо ним жити. Тому порівнюють Духа Святого до джерела живої води, яке витікає з нашого нутра. Завдяки Святому Духові в нас є нове життя. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz