środa, 15 stycznia 2020

Liturgia - teksty Mszalne - 16 stycznia 2020

U paulinów:
Kolor szat:
Czwartek, 16 stycznia 2020
NAJŚWIĘTSZEJ MARYI PANNY KRÓLOWEJ PUSTELNIKÓW
Matki Zakonu
Święto

Teksty liturgii Mszy św.


Jeśli strona nie wyświetla się poprawnie, kliknij tutaj, aby wyświetlić ją w prostszej wersji.

Iz 35, 1-2

Niech się rozweselą pustynia i spieczona ziemia, * niech się raduje step i niech rozkwitnie! * Niech wyda kwiaty jak lilie polne, * niech się rozraduje, skacząc i wykrzykując z uciechy. * Chwałą Libanu ją obdarzono, * ozdobą Karmelu i Saronu. * Oni zobaczą chwałę Pana, wspaniałość naszego Boga.


Odmawia się hymn Chwała na wysokości Bogu...


 

Wszechmogący Boże, Ty nas oddałeś pod szczególną opiekę i rządy Niepokalanej Dziewicy Maryi, Królowej Pustelników, * spraw łaskawie, abyśmy wiernie naśladowali Jej życie ukryte w Tobie z Chrystusem. Który z Tobą żyje i króluje w jedności Ducha Świętego, * Bóg, przez wszystkie wieki wieków.


Wielki znak ukazał się na niebie
Ap 12, 1-6a

Czytanie z Księgi Apokalipsy świętego Jana Apostoła. Wielki znak się ukazał na niebie: Niewiasta obleczona w słońce i księżyc pod jej stopami, a na jej głowie wieniec z gwiazd dwunastu. A jest brzemienna. I woła cierpiąc bóle i męki rodzenia.
I inny znak się ukazał na niebie: Oto wielki Smok barwy ognia, mający siedem głów i dziesięć rogów - a na głowach jego siedem diademów. I ogon jego zmiata trzecią część gwiazd nieba: i rzucił je na ziemię.
I stanął Smok przed mającą rodzić Niewiastą, ażeby skoro porodzi, pożreć jej dziecię. I porodziła Syna - Mężczyznę, który wszystkie narody będzie pasł rózgą żelazną. I zostało porwane jej Dziecię do Boga i do Jego tronu.
A Niewiasta zbiegła na pustynię, gdzie miejsce ma przygotowane przez Boga.


Oto słowo Boże.


Łk 1, 46-55

Refren: Duch mój się raduje w Bogu, Zbawcy moim.

Wielbi dusza moja Pana, *
i raduje się duch mój w Bogu, Zbawcy moim.
Bo wejrzał na uniżenie swojej służebnicy. *
Oto bowiem odtąd błogosławić mnie będą wszystkie pokolenia.
Refren: Duch mój się raduje w Bogu, Zbawcy moim.

Gdyż wielkie rzeczy uczynił mi Wszechmocny, *
święte jest imię Jego.
Jego miłosierdzie z pokolenia na pokolenie *
nad tymi, co się Go boją.
Refren: Duch mój się raduje w Bogu, Zbawcy moim.

Okazał moc swego ramienia, *
rozproszył pyszniących się zamysłami serc swoich.
Strącił władców z tronu, a wywyższył pokornych. *
Głodnych nasycił dobrami, a bogatych z niczym odprawił.
Refren: Duch mój się raduje w Bogu, Zbawcy moim.

Ujął się za swoim sługą, Izraelem, *
pomny na swe miłosierdzie.
Jak przyobiecał naszym ojcom, *
Abrahamowi i jego potomstwu na wieki.
Refren: Duch mój się raduje w Bogu, Zbawcy moim.


Mt 2, 13

Alleluja, alleluja, alleluja.
Wstań, weź Dziecię i Jego Matkę
i uchodź do Egiptu.

Alleluja, alleluja, alleluja.


Z Egiptu wezwałem Syna mego
Mt 2, 13-15
Słowa Ewangelii według św. Mateusza. Gdy mędrcy odjechali, oto anioł Pański ukazał się Józefowi we śnie i rzekł: "Wstań, weź Dziecię i Jego Matkę i uchodź do Egiptu; pozostań tam, aż ci powiem; bo Herod będzie szukał Dziecięcia, aby Je zgładzić". On wstał, wziął w nocy Dziecię i Jego Matkę i udał się do Egiptu; tam pozostał aż do śmierci Heroda. Tak miało się spełnić słowo, które Pan powiedział przez Proroka: "Z Egiptu wezwałem Syna mego".

Oto słowo Pańskie.

 

Przyjmij, Panie, dary Tobie ofiarowane  i spraw, aby w spełnianiu naszego powołania i posłannictwa w Kościele * wspierała nas Najświętsza Maryja Panna, Królowa Pustelników i Matka naszego Zakonu. Przez Chrystusa, Pana naszego.


 

Zaprawdę, godne to i sprawiedliwe, słuszne i zbawienne, * abyśmy zawsze i wszędzie Tobie składali dziękczynienie, * Panie, Ojcze święty, wszechmogący, wieczny Boże, * obchodząc święto Najświętszej Maryi Panny, Królowej Pustelników.
Ona jest bowiem wsłuchującą się w Twój głos Dziewicą, * która w cichości serca przyjęła w oblubieńczej miłości Wcielenie Twojego Syna. * Napełniona tą łaską nawiedziła Elżbietę, * w której łonie poruszył się z radością Jan - "głos wołającego na pustyni". * Także i Ona przemierzyła pustynię, * gdy wraz z prześladowanym Chrystusem żyła na wygnaniu w Egipcie. * W zaciszu rodzinnego domu w Nazarecie żyła w cichej kontemplacji, * rozważając w swym sercu mądrość Jezusa. * A gdy Jej duszę ogarnęły ciemności pustyni, kiedy stała pod krzyżem swojego Syna, * umocniona Twoim Duchem przyjęła posłannictwo matczynej opieki nad Kościołem. * Dlatego więc, Ojcze święty, z Twojej łaski przyzywamy ją jako Królową i Matkę, * aby nasz Zakon na jej podobieństwo był zawsze wiernym świadkiem Twojego Syna.
Przez Niego Twój majestat uwielbiają zastępy Aniołów, * którzy zawsze się radują w Twojej obecności. * Prosimy, aby i nasze głosy przyłączyły się do nich, * razem z nimi wołając...


Syr 24, 21-22

Którzy mnie spożywają, dalej łaknąć będą, * a którzy mnie piją, nadal będą pragnąć. * Kto mi jest posłuszny, nie dozna wstydu, * a którzy przeze mnie działać będą, nie zbłądzą.


 

Panie, nasz Boże, daj nam, pokrzepionym ze źródeł zbawienia,  abyśmy wsparci mocą tego Sakramentu i orędownictwem naszej Matki i Królowej, * coraz wierniej służyli tajemnicy Odkupienia. Przez Chrystusa, Pana naszego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz